De totes les fotografies sobre paisatges marins, he triat aquesta justament perquè no s’hi veu el mar –o ben poc–, però sí que hi és present. És com aquells personatges que no hi apareixen mai, però sense els quals el relat no tindria sentit. És més, si la firma no ho digués, amb una mica de perspicàcia, encara podríem ubicar la imatge al Mediterrani: la cabra, el paisatge, el recargolament de la costa, els colors intensos, la boirina en la llunyania… fins i tot el bloc de ciment on s’ha enfilat l’animal fa referència al mar més antropitzat de la Terra i segurament el més productiu quant a cultures diverses. Em va encantar fer-la… perquè vaig tenir la sort de ser-hi. El Món és a la Fotografia com el relat de més amunt, que pot ser escoltat per algú o pot no ser-ho per ningú; jo hi era i vaig fer-ne la foto.
Les imatges de l’àlbum són un recull de diversos llocs: Balears, costa catalana, Niça, Ventimiglia, Sardenya, Cinque Terre, Corint, Madeira, Noruega, Finlàndia i San Francisco. Comença amb una imatge en blanc i negre (he d’admetre que amb poc compromís quant a la composició) del Port de la Selva feta sobre negatiu el 1984, llavors que ningú no parlava de l’efecte 2000, i digitalitzada quan feia anys que sabíem que l’efecte 2000 havia estat una fantasia… i que aquell paisatge ja no existia (😢).